Kontakta oss Press Pressmeddelanden Företagarna och StudentConsulting i samarbete
Günther Mårder, VD Företagarna och Tobias Lindfors, VD StudentConsulting skriver avtal

Företagarna som företräder 70 000 företag tecknar nationellt rekryterings- och bemanningsavtal med StudentConsulting

Största tillväxthindret för Företagarnas medlemmar är att hitta rätt kompetens och därför har Företagarna tecknat ett nationell rekryterings- och bemanningsavtal med StudentConsulting.

Företagarnas medlemmar får i och med detta avtal det enklare att hitta nya medarbetare. Det är resultatet av det samarbete som Företagarna har etablerat med StudentConsulting som är en av landets ledande aktörer när det gäller att matcha jobbsökare med företag.
– Vi vet att det största tillväxthindret för företagare idag är att hitta rätt kompetens. Samarbetet med StudentConsulting är en efterfrågad medlemsförmån och vi lägger fokus på sommarbemanningen som är en aktuell fråga hos många företag just nu, säger Günther Mårder, Företagarnas vd.

StudentConsulting följer även med Företagarna på deras nationella valturn<� för att prata kompetensförsörjning.
– 4 av 5 jobb skapas i små och medelstora företag. Därför känns det extra roligt att hjälpa Företagarnas medlemmar att hitta rätt person till rätt plats och i rätt tid, säger Tobias Lindfors.

Samarbetet innebär att Företagarnas medlemmar får möjlighet att rekrytera sommarjobbare med 20 procents rabatt på rekryteringskostnaden. Om man istället vill hyra in bemanningspersonal under en kortare tidsperiod innebär samarbetet fritt övertag av sommarpersonalen efter två månader.

Att hitta personal med hjälp av ett rekryteringsföretag är en sedan länge etablerad metod bland storföretag, men hittills är det färre småföretag som använder denna rekryteringskanal.
Men Tobias Lindfors, vd för StudentConsulting, ser ett trendskifte.
– Det blir allt vanligare att små och medelstora företagare hittar sina nya medarbetare med hjälp av en rekryteringsfirma. Behovet av flexibilitet, snabbhet och tillgänglighet ökar hela tiden och då kan en rekryteringspartner spela en viktig roll för att säkerställa att du som företagare får tillgång till medarbetare med rätt kompetens.

StudentConsulting startades 1997 som ett företag som hjälpte studenter att få extrajobb. Verksamheten har expanderat och företaget arbetar i dag med rekrytering och uthyrning av studenter, akademiker och yrkesutbildade. Grundaren av StudentConsulting, Tobias Lindfors, utsågs till Årets Företagare i Sverige 2010.

Kontaktpersoner:

Günther Mårder, VD Företagarna